mercoledì 25 luglio 2007

Maurì, t'arcurde quanne.... Sant'Andreje


Quanne ji ere nu bardasce, e arriveve la feste di Sant'Andreje, jere proprie na feste pi' ddavere. Ci steve lu pale de la cuccagne... na lancette si mitteve mezze a la piscare n'ghe nu pale pe 'trece piene di grasse; n'cime a stu pale ci steve nu fazzole, le marinare si struppijevene, paladine contre soravintane, quanta schiuffe pi' pija stu fazzole.

Dapu', quanne lu sole abbijeve a calà ci si attrizzeve pi' la Corse di li Maccarune... sopre a lu mircate di lu pesce, ci sta na tirrazze e 'lla sopre si mitteve na dicine di piatte di maccarune aje e uje piene di lazzaritte; la gente n'ghe li mane attaccate 'arrete a la schine s'avevane a'ngluttì sti maccarune chi jerene nu vilene.
M'arcorde chi ci steve Battillone, Brandine, Cenzine e ci stevene pure li bardasciune come Cocò, Alberte Capasturte, Paolette 22 (lu matte), ma lu 'cchiu forte di tutte ere Mario lu 'Uattone.

E la notte pi' finì la jurnate di feste ci steve la Pupe... Rolande lu fije di za' Litizie si ficcheve dentre a la pupe e balleve n'ghe le botte sopra la coccie, e dapu' ci faceve cacà sotte picchè passeve ricie'a ricie a la gende chi jeve scappenne pi' lu'nsulte.

La Dumeniche a'mmatine li mamme e li moje di li marinare jevene arrete a lu sante, chi 'sceve dalla cchise e s'imbarcheve sopre a nu scafe n'ghi li privite e li capucciune e sopre a n'atre scafe s'imbarcheve la bande musicale.
Come a'sceve lu sante tutte li scafe 'hi jevene arrete, e lla'mmare si faceve na messe pi li murte chi lu mare s'avè pijate,... m'arcorde Papà n'ghe li lacrime all'ucchie a lu pinsire di lu fratelle Zi' Brune...
A la fine di la messe si 'jitteve na curone di laure e dapù si puteve abbijà a fa baldorje.....

....Maurì come a'sa cagnate lu monne.

3 commenti:

fraNcesco ha detto...

Quanti ricordi anche miei nel tuo post. Confesso che ancora oggi quando vengo a S.Andrea e vedo la processione in mare, oppure il ballo della pupa, mi scappa qualche lacrima ricordando Papà che mi portava sulle sue spalle. Ho sempre considerato la festa di S.Andrea come l'unica festa della mia città.

Carlo lo spoltorese ha detto...

Al solo pensiero,
al solo ricordo
del suono degli avvisatori acustici delle barche
"mi vè la pelle come la ciaccie di Alline"

P.S. non riesco nemmeno a scriverlo

Fame di fama ha detto...

I tempi sono davvero cambiati, tant'è vero che ieri mattina ho seguito l'uscita del Santo dal mare... mentre facevo il bagno nei pressi del teatro D'Annunzio...
Sono proprio un sacrilego, eh?